14.5.15.

Mens sana in corpore sano...


Za one koji su izbjegavali latinski - zdrav duh u zdravom tijelu.

Svojevremeno mi je ovo zvučalo kao besmislica i kliše, uopšte nisam pronalazila vezu između npr. trčanja i smirenosti. Kasnije, kada sam i pronašla nekakvu povezanost, sam odustajala iz opet nekakvih besmislenih razloga - ne mogu se organizovati, nemam adekvatan prostor, počeću čim nađem odgovarajuću opremu i tako u nedogled.... Zvuči poznato? Sigurna sam da da.
Potrebno je samo malo čvrste volje, poznavati svoj organizam i svoje potrebe te prepoznati odgovarajuću aktivnost. Jednom kada krenete, nema zaustavljanja.


Šetnja
Najjednostavnija aktivnost, najmanje zahtjevna kada su u pitanju oprema i prostor. Dovoljno je izdvojiti svakodnevno sat vremena. Jutarnja šetnja ( kome poslovne obaveze dozvoljavaju ) je sjajan početak dana. Onima zaposlenima, dan može završiti šetnjom.
- periferija, pješačke gradske staze, park, selo, pored rijeke... doslovno bilo gdje.
- oprema : samo udobna obuća



Brzo hodanje
Za one kojima je šetnja prelagana aktivnost, a trčanje iz bilo kod razloga zabranjeno, brzo hodanje je odličan izbor. Malo razgibavanja i unapred osmišljena maršruta, koja ne bi trebala biti kraća od 8km, super udobna obuća i voda je sve što vam je potrebno za ovu aktivnost koja će itekako uticati na zdrav duh. Ili barem na zdrav san :-)
Moj rekord je 20 km... u poređenju sa količinom ljubavi prema toj aktivnosti, nije mnogo.







Trčanje
Meni najmanje draga fizička aktivnost ( jednostavno nemam kondiciju ni približno kao za prethodne dvije ). U odnosu na prethodne je zahtjevnija prostorom za nas koji živimo u gradu bez atletskih staza, ali se može naći adekvatna zamjena - pomoćni fudbalski teren, ulica neopterećena saobraćajem i sl.
Uz patike za trčanje, trenerku i play na omiljenu muzičku top listu uživanje je zagarantovano.




Plivanje
Definitivno broj 1 na listi mojih omiljenih fizičkih aktivnosti je plivanje. Najmanje me umara, održava kondiciju, pruža pravilan razvoj svih mišića, opušta poslije stresnih situacija. S tim da sam uskraćena za zatvoreni bazen u svom gradu, nastojim se jednom do dva puta sedmično u proljećnim i jesenjim mjesecima organizovati i uživati u čarima bazena, a tokom ljeta maksimalno iskoristiti morske čarolije.
Omiljeni kupaći i veliki slasni sendvič poslije plivanja je sve što mi je potrebno da dan učini savršenim.



Za one disciplinovane koji žele svakodnevno vježbanje sa vidljivim rezultatima, preporučujem dva programa. Oba sam prešla i redovno im se vraćam. Trenutno radim oba što nije najbolja ideja, naporno je. Međutim,  oni odvažni sa dovoljno energije, elana i volje, samo napred. 


30 DAY SQUAT CHALLENGE 



Program vježbanja koji cilja  butine.Nema čudotvoran rezultat, ali primjetan da. Butine su čvršće i definisane, a kod problema sa celulitom uz neku dobru kremicu rezultat će biti sasvim ok.
Za zadnjicu je ovaj program nedovoljan. Osnovni razlog jeste što je gluteus ( maximus, medius i minimus ) izuzetno lijen mišić, neće ga pokrenuti svaka aktivnost, nego ciljana aktivnost koja pogađa iz svih uglova. Čučnjevi mogu aktivirati kvadriceps, a da gluteus ostane gotovo netaknut.
Program je izvrstan za nas mršavice, dok oni sa kojim kg viša uz redukovanu ishranu i povećan unos tečnosti mogu dobiti lijep rezultat.





30 DAY BUTT LIFT 




Sjajno osmišljen program, ne oduzima mnogo vremena, vježbe su ciljane, a za svaki pojedinačan dan postoji snimak na youtubu uz koji možete vježbati.
Kada su u pitanju rezultati, ovaj drugi program je definitivno učinkovitiji jer su vježbe raznovrsnije, ciljane na određene zone, uključuju i kardio program te se rade sa opterećenjem. Ne postoji univerzalno opterećenje niti idealno, nego ono koje odgovara vašim potrebama, a kako napredujete sa vježbanjem tako se i opterećenje u ponavljanjima povećava.



Dakle, ako i zanemarimo statistiku koja kaže da vježbanje čuva organizam od niza bolesti i poremećaja, možemo iz bilo kojih drugi pobuda trčati, plivati, voziti bicikl, probati yogu te na taj način uraditi za sebe nešto korisno...


šorts - New Yorker
majice - Levi's ( 1, 3 i 4. fotka ) Calliope ( 2. fotka )
helanke - Vero moda
patike - adidas
slip on patike ( 1. fotka ) - New Yorker
kupaći - P2 ( Bipa )


Photo by Boris :-)





Нема коментара:

Постави коментар

Subscribe

Follow

Flickr

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...